utorak, 27. prosinca 2011.

Autodesk Maya osjenčavanje

Osjenčavanje (engl. Shading) je Maya termin za primjenu boja i tekstura, u Maya-i znani kao sjenčari (engl. shaders). Sjenčar definira izgled objekta – boju, taktilnu teksturu, transparentnost,  luminisenciju, sjaj i sl.

Kako nekom objektu mijenjamo atribute izgleda, a vrlo često su ovi atributi skenirane slike primijenjene kao teksture, tako se i cijeli proces osjenčavanja neformalno zove teksturiranje, mapiranje tekstura, i mapiranje. Cijeli proces osjenčavanja obavlja se u Hypershade prozoru (Window->Rendering Editors->Hypershade). Osjenčavanje u Maya-i ide ruku pod ruku sa osvjetljavanjem, tako da se nešto svjetlo odmah kreira. Sjenčari se u Hypershade prozoru nalaze unutar Surface čvorova (Create Nodes kartica sa lijeve strane). Za razumijevanje sjenčara potrebno je razumjeti kako mi vidimo objekte u stvarnom svijetu. Objekti su vidljivi zahvaljujući svjetlu i pigmentima na objektu koje mijenja valnu dužinu svjetla te daju boju objektu kao i ostale karakteristike površine (tekstura) koje utječu na refleksiju, apsorpciju i sl.

Najuobičajeniji tip sjenčara je Lambert, tip koji podjednako raspršuje svjetlo slično matte površinama (npr. papir).  Zatim imamo sjenčare koji neravnomjerno reflektiraju kao Phong  (sjajni objekti poput plastika, staklo, metali), Blinn (također sjajne površine), Phong E (sličan Phong sa više kontrole nad refleksijom svjetla), Anisotropic (dobar za folije, CD i sl. gdje svjetlo reflektira obzirom na smjer), Slojeviti sjenčar (za kompleksna osjenčavanja), i Ramp sjenčare (gradijenti, glatki prijelazi, i sl.).

sjenčarSjenčari su sastavljeni od čvorova, poput drugih maya objekata. Unutar tih čvorova, atributi definiraju što sjenčari rade. Najuobičajeniji atributi sjenčara su: boja (RGB ili HSV vrijednost koja određuje koje je boje sjenčar kod neutralnog svjetla), transparentnost (vrijednost za prozirnost objekta), ambijentalna boja (utječe na atribut boje sjenčara, sravnjuje objekt, poput kontrasta na fotografiji), usijanost (engl. Incandescence, objekti koji izgledaju kao da posjeduju svoje svjetlo mogu dobiti ovu vrijednost), ispupčenja (engl. bump, kreira teksturu i čini površine stvarnijim), raspršenost (engl. Diffuse, veća vrijednost viša raspršenost svjetliji objekt), prozračnost (engl. Translucence, daje sposobnost materijalu da preda svjetlo kroz svoju površinu), itd. Neki atributi specifični su za određene sjenčare.

Nema komentara:

Objavi komentar